Heti foglalkozások 72.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-12.-02.

Fogápolás, szánk egészsége

Ezen a foglalkozáson összetett módon, több irányból jártuk körbe az egészséges mosoly fontosságát. Beszélgettünk saját szájápolási szokásaikról.

  • belső motiváció és kedv kialakítása a rendszeres és megfelelő fogápolás iránt
  • a fogápolással, szájhigiéniával való ismerkedés
  • a test és a száj higiéniájának megőrzése
  • egészséges fogsor a helyes hangképzés feltétele
  • a fognak, mint hangképző szervnek a tudatosítása
  • a fogazattal, fogtípusokkal való ismeretek átadása
  • helyes fogmosási technika megismertetése
  • fogápoláshoz szükséges teendők, továbbá eszközök megismertetése
  • rendszeres fogmosásra nevelés
  • önállóságra nevelés
  • a fogbetegségek kialakulásának megelőzése, a prevenció fontosságának hangsúlyozása
  • egészséges táplálékok, egészséges italok a fog megőrzése érdekében
  • a helyes táplálkozás megismertetése
  • a rendszeres fogorvosi szűrés fontosságára felhívni a figyelmet

A foglalkozás második felében csoportmunkával plakátot készítettek a helyes fogápolásról.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-12-02

Játékok az Unióban

Az Európai Unió hivatalos oldalához fordultunk:

https://europa.eu/european-union/index_hu

A hivatalos oldalon található játékokat ismertük meg.

https://europa.eu/learning-corner/home_hu:  A Tanulósarokban igyekeztünk a játékok vonatkozásában kipróbálni a számunkra kedvezőket.

Sokféle, különböző életkorú gyerekeknek ajánlott, érdekes játékokat találtunk.

Kvíz, földrajzi felfedező, memória az uniós tagok zászlóiból.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. december 05.

Anyag: Mondattan- A bővítmények: A jelzős szerkezetek

 A mennyiségjelzők, a birtokos jelzők, az értelmező jelzők és szerkezetek

Célok és feladatok:

  • A mennyiségjelző szerepe a különböző műfajú szövegekben
  • Tapasztalatok táblázatba rendezése
  • Szólások, közmondások értelmezése
  • A számnevek helyesírása
  • A birtokos jelző és a részeshatározó megkülönböztetése
  • Mondatelemzés

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Anyanyelvi kompetenciák: helyesírási képesség intenzív fejlesztése.
  • A helyes nyelvhasználat
  • Tanulási kompetenciák: Az ismeretek alkalmazása
  • Gondolkodási kompetenciák: Logikai, rendszerező képesség

Konklúzió:

Úgy tapasztaltam, hogy a számnevek helyesírása még mindig gyakorlást igényel. A szabályok felidézése, az ismeretek táblázatba rendezése több gyereknél jelentett segítséget. A birtokos jelző és a részeshatározó megkülönböztetése néhány gyakorlati példa után már sikeres volt. Mindkét csoport munkája eredményesnek mondható.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 12. 04.

Weihnachtsfestkreis-Karácsonyi ünnepkör

2. Barbaratag-Borbála nap

A foglalkozás célja, hogy a tanulók képet kapjanak a ma már kevéssé ismert karácsony előtti jeles naphoz, a Borbála naphoz kapcsolódó egykori népszokásokról és azok eredetéről. Ismerjék meg Szent Borbála történetét és képek alapján 5-6 mondatban tudjanak róla beszélni német nyelven. Emellett egy német dal tanulásával készülünk a Mikulás ünnepségre. Nyelvtani szempontból lehetőség nyílik a múlt idő, az elöljárószavak és az alárendelő összetett mondatok gyakorlására. Munkaformák: frontális magyarázat, csoportmunka. Feladattípusok: frontális magyarázat PPT segítségével, hiányos szöveg, 8 képből álló képregény Szent Borbála történetének feldolgozásához, zenehallgatás a daltanuláshoz.

Fejlesztendő kompetenciák: hallás utáni szövegértés, szóbeli szövegalkotás, helyes kiejtés

A gyerekeknek nagyon tetszett Szent Borbála története, annak ellenére, hogy még eddig nem hallottak róla. Gyorsan sikerült elsajátítaniuk a történet meséléséhez szükséges kifejezéseket és csoport munkában ügyesen feldolgozták a képregényszerű történetet. Nagy örömmel tanulták a gyermekdalt Mikulás napra.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.