Heti foglalkozások 73.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-12.-09.

Mit jelent a szenvedélybetegség?

Számítógép, mobiltelefon: függőség kialakulása függőség jelei mit tehetsz ellene?

Dohányzás: hatások egészségügyi kockázatok.

Mit tudok magamról?

Tulajdonságaim erőforrásaim -> pozitív önértékelés

Függőség megelőzés területei: szabadidős, rekreációs szokásaim egyéb alternatívák.

Hogyan reagálok nehéz helyzetekben „az én stratégiám”.

A foglalkozás során rövid kisfilmet néztünk a szenvedélybetegségekről.

Beszélgetésünk során a mindennapok stresszes helyzeteinek helyes megoldására kerestünk alternatívákat.

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-12-09

„Ki mit tud az Európai Unióról?”

Csoportokban teszteket oldottunk meg.

Lehetőségük volt hiányos ismeretek esetén utánanézni.

Igyekeztek minél pontosabb válaszokat írni.

Sok megszerzett ismeretre emlékeztek.

A válaszokat közösen ellenőriztük.

Az ismereteket felidéztük és megerősítettük.

Tantárgyi fejlesztés – magyar – 1. – 2. csoport

2019. december 12.

Anyag: A mellérendelő szószerkezet 

Célok és feladatok:

  • Az alá és mellérendelő szintagmák megkülönböztetése
  • A halmozott mondatrészek és a mellérendelő szintagmák, ábrázolásuk

Fejlesztési területek, kompetenciák:

  • Anyanyelvi: helyes nyelvhasználat, helyesírási képesség
  • Gondolkodási: rendszerező, logikai képesség, problémamegoldó képesség

Konklúzió:

A foglalkozásokon a mondatrészek ábrázolására helyeztük a hangsúlyt. Csoport és páros munkában dolgoztak a gyerekek.

Nyelvi foglalkozás – 1. – 2. csoport

2019. 12. 11.

Weihnachtsfestkreis-Karácsonyi ünnepkör

3. Nikolaustag; Luziatag-Mikulás; Luca nap

A foglalkozáson az elmúlt hét Mikulás ünnepsége kapcsán megismerjük Szent Miklós történetét és a december 13-án aktuális Luca naphoz kapcsolódó magyarországi (lucázás, Luca-búza, luca-szék) és észak-európai (Luca mennyasszony, fényünnep) szokásokat is. A foglalkozás célja, hogy a gyerekek beszéljenek kötetlenül (irányított kérdések segítségével) a Mikulás ünnepségen átélt élményeikről, valamint szerezzenek új ismereteket e két jeles napról. Nyelvtani szempontból lehetőség nyílik az elbeszélő múlt, a régmúlt, az elöljárószavak, az alárendelő összetett mondatok, és a kiegészítendő kérdések gyakorlására. Munkaformák: frontális magyarázat, egyéni munka, csoportmunka. Feladattípusok: frontális magyarázat PPT segítségével, feladatlap Szent Miklós történetének feldolgozásához, szövegértés Szent Luca legendájához, keresztrejtvény a tanult fogalmakhoz.

Fejlesztendő kompetenciák: hallás utáni szövegértés, olvasás szövegértés, szóbeli szövegalkotás, definiálás

A gyerekeknek örömmel meséltek a Mikulás napi élményeikről, bár néhányan biztatást igényeltek. A Luca napi szokások közül néhány magyarországi népszokást ismertek, de például a Luca-búza szokása ismeretlen volt számukra. Egyáltalán nem hallottak még arról, hogy az északi népeknél Luca nem egy gonosz, ártó lény, hanem jóságos szent, aki fényt hoz a hosszú téli sötétségbe.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.