Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-10-5 14,00-15,00
Egészséges élelmiszerek szerepe életünkben
- Nyelvi főzőcske: Milyen micsoda? Gyűjtések
- Játék: „Krumplibarátom” Mindenki kiválaszt egy zöldséget, majd lerajzolja, bemutatja a csoportnak a különös ismertetőjegyeket kiemelve.
- Tejtermékek címkéinek gyűjtése, ragasztása.
- Vásárlási lista összeállítása az egészséges élelmiszerek jegyében pl. nádcukor, barna rizs, Himalája kristálysó, méz, stb.
- E-s tartósítószerek gyűjtése az interneten
- Receptek gyűjtése és receptfüzet összeállítása az egészséges táplálkozás jegyében
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-10-5 15,00-16,00
Európai Unió közös összefogással
- Adott történelmi helyzetben az összefogás célja
- Szövetkező országok feladata
- A működő rendszer modellezése
- Országok saját hagyományai, nyelve, kultúrája
- EU jelmondata
- „Egyesülve a sokféleségben” kifejezése képi formában plakát készítésével
- Korfán a legjelentősebb időpontok megjelenítése a történetben
Tantárgyi fejlesztés – magyar
október 4. 14-15 óra, 15-16 óra
A és B komponens-1-2.csoport
Anyag: A kommunikáció formái –A nonverbális kommunikáció
Célok és feladatok:
-Ismerjék és alkalmazzák a nonverbális kommunikáció eszközeit saját
kommunikációjukban, ill. legyenek képesek ezeket felismerni, értelmezni és
adekvát módon reagálni egy másik partner esetében is.
-Legyen fontos számukra a verbális és nonverbális eszközök komplex
alkalmazása
-Önkifejezési képesség erősítése
Fejlesztési területek:
-Szociális kompetenciák: csoportkezelő képesség; az információ felhasználásának képessége
-Anyanyelvi kompetenciák: A verbális és nonverbális komplexitás kezelésére való képesség
Konklúzió:
Informatív, ill. ismeretterjesztő szövegek segítségével értelmeztük a nonverbális kommunikáció fogalmát.
Páros feladathelyzetekben szituációs játék során bemutathattak egy-egy helyzetgyakorlatot, ahol kielemeztük a felhasznált eszközöket.
Levetítettem egy 10 képből álló diasorozatot, ahol arcról, mimikáról kellett érzelmi állapotokat felismerni, majd megjeleníteni azokat.
Mindkét csoport esetében azt tapasztaltam, hogy kevéssé vannak birtokában a nonverbális eszközöknek- már ami az alkalmazásukat illeti.
A szituációs játék esetében kezdetben bátortalanul, később egyre magabiztosabban alkalmazták a megismert eszközöket.
Meglepődtek azon, hogy egy-egy testhelyzet, mozdulat mi mindenről árulkodhat. Ezzel kapcsolatban is végeztünk helyzetgyakorlatokat.
Az A és B komponens esetében egyaránt mozgalmas, élménygazdag foglalkozást mondhattunk magunkénak.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 10. 03. 14.00-15.00
B csoport 2018. 10. 03. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek”: Dr Faust alakja/ Die „Volksbücher: Die Gestalt von
Dr Faust
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek betekintést kapjanak a középkori német irodalom drámai részébe dr. Faust titokzatos alakján keresztül. Tudják röviden és egyszerű szavakkal definiálni a dr. Faust-hoz kapcsolódó kifejezéseket pl: asztrológia, alkímia, Auerbach Pince, Lipcse stb. Nyelvtani ismeretek: gyakorolják a jellemzést, átismételve a külső tulajdonságok és belső jellemvonások leírására használatos eddig tanult mellékneveket. A melléknevekkel alkossanak összehasonlító mondatokat, ezzel gyakorolva a melléknév fokozást. Alkossanak szó-összetételeket (melléknév + főnév), ezzel ismételve a melléknevek ragozását. Munkaformák: frontális munka, páros munka.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédértés, olvasás szövegértés
A jellemvonások gyakorlása két foglalkozással ezelőtt nehézkesen ment, ezért tartottam fontosnak, hogy ismét ilyen jellegű feladatokat csináljunk. Az idősebb tanulóknak nagyon tetszett dr. Faust alakja.