Heti foglalkozások 25.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-10-12 14,00-15,00

Egészséges táplálkozás, a vitaminok jótékony hatása

  • Játékos keresztrejtvény a vitaminokról
  • Mik a vitaminok
  • Mik nem vitaminok
  • Miért gyümölcs és zöldség, ha sokkal egyszerűbb tablettában
  • Színekkel az egészségért (így könnyű megjegyezni, melyik gyümölcs-zöldség miért jó
  • Vitaminok előfordulási helye és jótékony hatása
  • Vitamin ABC
  • Rostok
  • Nyomelemek

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-10-12 15,00-16,00

 Országok különbözősége ellenére azonos célok

  • Az Európai Unió minden országa sikeres legyen
  • Mitől sikeres egy ember élete
  • Te mit tehetsz életedben, hogy sikeres legyél
  • Az Európai Unió lakosainak élete
  • Unió, mint a világ nagy gazdasági térsége
  • Betűkoktél, keveredett betűkből célok kialakítása
  • Hogyan gazdálkodjunk okosan
  • Gazdálkodós játékok

Tantárgyi fejlesztés – magyar

október 11. 14-15 óra

A komponens: 14-15 óra

B komponens: 15-16 óra

Anyag: A kommunikáció formái- A verbális kommunikáció (szóbeli)

Célok és feladatok:

-A verbális és nonverbális kommunikáció közötti különbség

– Legyenek képesek gondolataikat, szándékaikat jól érthetően, megfelelő nyelvi

formában kifejezni

-Tudjanak értelmezni adott szöveget, annak lényegét kiemelni

-Szókincsbővítés

-A beszélgetés kommunikációs szabályainak ismertetése

-A modern beszélgetési formák helyzethez igazított alkalmazása (telefonálás,

skype)

Fejlesztési területek, kompetenciák:

– Szociális kompetenciák: Egymás szándékának, érzéseinek figyelembe vétele, a másikra való odafigyelés

-Kommunikatív kompetencia: Önkifejezési képesség fejlesztése, szövegértési képesség, lényegkiemelés

-A verbális és nonverbális komplexitásra való képesség fejlesztése

Konklúzió:

A komponens:

A foglalkozáson csoportmunkában kellett egy adott helyzetgyakorlatot megjeleníteni- felhasználva a tanult verbális és nonverbális eszközöket. Mindkét csoportban kielemeztük a látottakat és hallottakat. A gyerekek reálisan értékelték önmagukat és egymást.

B komponens:

Ezen a foglalkozáson a mai modern szóbeli kommunikációs eszközök sajátos nyelvezete, használata került előtérbe.(telefon, skype)

Meglehetősen tájékozottak és gyakorlatiasak ezen a téren, de fontosnak éreztem, hogy beszélgessünk ennek kapcsán a megfelelő illemszabályokról és nyelvi formákról.

Oldott, jó hangulatú foglalkozások voltak. Kölcsönösen tudtunk egymásnak új ismereteket nyújtani.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 10. 10. 14.00-15.00

B csoport 2018. 10. 10. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek”összefoglalása

A foglalkozás célja az eddig szerzett ismeretek ismétlése, összefoglalása, gyakorlása. Munkaforma: Stationenarbeit csoportmunkában ön-ellenőrzéssel. Feladattípusok: 1. Szókereső + mondatalkotás, 2. Keresztrejtvény (Német meghatározások alapján + megoldásról rövid magyarázat), 3. Till Eulenspiegel/Die Schildbürger/Dr. Faust-jellemzés készítése, 4. Képleírás + viszonyszók gyakorlása 5. Igaz/hamis-irodalmi ismeretek, 6. Hiányos szöveg kiegészítése-irodalmi ismeretek.

Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, olvasás szövegértés, szövegalkotás

Az „A” és a „B” komponens foglalkozásán is hat csapatban dolgoztak a gyerekek, mert három népi könyvet kellett összefoglalni, így minden témát két-két csapat dolgozott fel. A gyerekek meglepően sok információt és tudást raktároztak el a középkori német irodalomnak e kis szeletéről.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.