Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-10-12 14,00-15,00
Egészséges táplálkozás, a vitaminok jótékony hatása
- Játékos keresztrejtvény a vitaminokról
- Mik a vitaminok
- Mik nem vitaminok
- Miért gyümölcs és zöldség, ha sokkal egyszerűbb tablettában
- Színekkel az egészségért (így könnyű megjegyezni, melyik gyümölcs-zöldség miért jó
- Vitaminok előfordulási helye és jótékony hatása
- Vitamin ABC
- Rostok
- Nyomelemek
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-10-12 15,00-16,00
Országok különbözősége ellenére azonos célok
- Az Európai Unió minden országa sikeres legyen
- Mitől sikeres egy ember élete
- Te mit tehetsz életedben, hogy sikeres legyél
- Az Európai Unió lakosainak élete
- Unió, mint a világ nagy gazdasági térsége
- Betűkoktél, keveredett betűkből célok kialakítása
- Hogyan gazdálkodjunk okosan
- Gazdálkodós játékok
Tantárgyi fejlesztés – magyar
október 11. 14-15 óra
A komponens: 14-15 óra
B komponens: 15-16 óra
Anyag: A kommunikáció formái- A verbális kommunikáció (szóbeli)
Célok és feladatok:
-A verbális és nonverbális kommunikáció közötti különbség
– Legyenek képesek gondolataikat, szándékaikat jól érthetően, megfelelő nyelvi
formában kifejezni
-Tudjanak értelmezni adott szöveget, annak lényegét kiemelni
-Szókincsbővítés
-A beszélgetés kommunikációs szabályainak ismertetése
-A modern beszélgetési formák helyzethez igazított alkalmazása (telefonálás,
skype)
Fejlesztési területek, kompetenciák:
– Szociális kompetenciák: Egymás szándékának, érzéseinek figyelembe vétele, a másikra való odafigyelés
-Kommunikatív kompetencia: Önkifejezési képesség fejlesztése, szövegértési képesség, lényegkiemelés
-A verbális és nonverbális komplexitásra való képesség fejlesztése
Konklúzió:
A komponens:
A foglalkozáson csoportmunkában kellett egy adott helyzetgyakorlatot megjeleníteni- felhasználva a tanult verbális és nonverbális eszközöket. Mindkét csoportban kielemeztük a látottakat és hallottakat. A gyerekek reálisan értékelték önmagukat és egymást.
B komponens:
Ezen a foglalkozáson a mai modern szóbeli kommunikációs eszközök sajátos nyelvezete, használata került előtérbe.(telefon, skype)
Meglehetősen tájékozottak és gyakorlatiasak ezen a téren, de fontosnak éreztem, hogy beszélgessünk ennek kapcsán a megfelelő illemszabályokról és nyelvi formákról.
Oldott, jó hangulatú foglalkozások voltak. Kölcsönösen tudtunk egymásnak új ismereteket nyújtani.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 10. 10. 14.00-15.00
B csoport 2018. 10. 10. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: a „Népi könyvek”összefoglalása
A foglalkozás célja az eddig szerzett ismeretek ismétlése, összefoglalása, gyakorlása. Munkaforma: Stationenarbeit csoportmunkában ön-ellenőrzéssel. Feladattípusok: 1. Szókereső + mondatalkotás, 2. Keresztrejtvény (Német meghatározások alapján + megoldásról rövid magyarázat), 3. Till Eulenspiegel/Die Schildbürger/Dr. Faust-jellemzés készítése, 4. Képleírás + viszonyszók gyakorlása 5. Igaz/hamis-irodalmi ismeretek, 6. Hiányos szöveg kiegészítése-irodalmi ismeretek.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, olvasás szövegértés, szövegalkotás
Az „A” és a „B” komponens foglalkozásán is hat csapatban dolgoztak a gyerekek, mert három népi könyvet kellett összefoglalni, így minden témát két-két csapat dolgozott fel. A gyerekek meglepően sok információt és tudást raktároztak el a középkori német irodalomnak e kis szeletéről.