Heti foglalkozások 26.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-10-19 14,00-15,00

A természetes vitaminforrások: zöldségek, gyümölcsök

  • Zsírban oldódó és a vízben felszívódó vitaminok gyűjtése
  • Zöldségek keresése, melyek gazdagok pl. A-vitaminban, C-vitaminban
  • Milyen betegségeket okozhatnak a vitaminhiányok
  • Nálunk termesztett zöldségek, gyümölcsök csoportosítása évszakok szerint
  • Dalok, mondókák, versek gyűjtése zöldségek, gyümölcsök jegyében
  • Mosolygó gyümölcsök rajzolása
  • Játék: holnap, ha elmegyek hozzád, viszek neked…
  • Zöldségek hajtogatása

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-10-19 15,00-16,00

Béke és biztonság Európában és világszerte

  • Az egymással vívott fegyveres harcok helyett inkább tárgyalóasztalhoz ülnek, és átbeszélik az egyes kérdéseket
  • Arra törekednek, hogy az EU minden polgárát ugyanazok az alapvető jogok és szabadságok illessék meg,
  • Megszűnjön a hátrányos megkülönböztetés,
  • Mindenki egyenlő esélyekkel rendelkezzék.
  • EU-nak saját Parlamentje van
  • A polgárok demokratikusan megválaszthatják a számukra legszimpatikusabb jelölteket
  • Láttad már a híradóban hazád miniszterelnökét, ahogy a többi országbeli kollégájával találkozik Brüsszelben
  • Ők közösen alkotják az Európai Tanácsot, és hozzák meg a fontos döntéseket.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

október 18.

A komponens: 14-15 óra

B komponens: 15-16 óra

Anyag: Kommunikáció -A verbális kommunikáció írásbeli formája

                                               -Modern írásbeli kapcsolatok

             Célok és feladatok:

-Az e mail, sms illemszabályai, és megfelelő használatuk

-Az emotikonok és a rövidítések megfelelő használata

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Anyanyelvi kommunikáció: szövegértés, kifejezőképesség fejlesztése

-Szociális kompetencia:Kapcsolatkezelési, kötődési, normakövető képesség fejlesztése.

Konklúzió:

A komponens:

Fontosnak éreztem, hogy a kommunikáció témakörében foglalkozzunk ezzel a részterülettel is, mint a modern írásbeli kapcsolatok, mivel egyre nagyobb szerepet tölt be a gyerekek egymás közötti érintkezésében.

Csoportmunkában gyűjtöttük össze előnyeit, hátrányait. Nem lepődtem meg azon, hogy nagyon tájékozottak voltak gyakorlati alkalmazásuk terén.

Jól látták, mikor, hol van létjogosultságuk, és hogy nem pótolja a személyes kapcsolattartást.

B komponens:

Ennek a csoportnak előzetes feladata az volt, hogy gyűjtsenek információt régebbi írásbeli kapcsolattartási szokásokról. Összehasonlítottuk e két formát, és értékeltük azokat.

területéről, alkalmazásukban jártasak. Ennek ellenére tudtak egymásnak további használható ötletet adni.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 10. 17. 14.00-15.00

B csoport 2018. 10. 17. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe I.

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a német klasszicizmus egyik legnagyobb alakjának, Johan Wolfgang Goethe életútjának fontos állomásaival. Mindezt két anekdota és egy rövid történet segítségével. Az első rövid történet címe: Goethe als Kind. A tanulóknak önállóan el kell olvasniuk, meg kell érteniük a szöveget (ehhez szótárt használhatnak), majd be kell mutatniuk a történet egy-egy szereplőjét. Gyakorolják az elbeszélő múltat és a melléknévragozást, emellett ismerkednek a helyes szótár használattal. Munkaformák: csoportmunka, frontális tanári magyarázat.

Fejlesztendő kompetenciák: néma értő olvasás, beszédkészség, nyelvhelyesség.

A tanulók a történet kapcsán rácsodálkoztak a gyermek Goethe tudásvágyára és éles elméjére, a feladat során pedig sikerélményhez jutottak, hiszen az elbeszélő múltat az idősebbek már rutinosan használják. Mindemellett a melléknévragozást sosem elég gyakorolni.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.