Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-10-19 14,00-15,00
A természetes vitaminforrások: zöldségek, gyümölcsök
- Zsírban oldódó és a vízben felszívódó vitaminok gyűjtése
- Zöldségek keresése, melyek gazdagok pl. A-vitaminban, C-vitaminban
- Milyen betegségeket okozhatnak a vitaminhiányok
- Nálunk termesztett zöldségek, gyümölcsök csoportosítása évszakok szerint
- Dalok, mondókák, versek gyűjtése zöldségek, gyümölcsök jegyében
- Mosolygó gyümölcsök rajzolása
- Játék: holnap, ha elmegyek hozzád, viszek neked…
- Zöldségek hajtogatása
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-10-19 15,00-16,00
Béke és biztonság Európában és világszerte
- Az egymással vívott fegyveres harcok helyett inkább tárgyalóasztalhoz ülnek, és átbeszélik az egyes kérdéseket
- Arra törekednek, hogy az EU minden polgárát ugyanazok az alapvető jogok és szabadságok illessék meg,
- Megszűnjön a hátrányos megkülönböztetés,
- Mindenki egyenlő esélyekkel rendelkezzék.
- EU-nak saját Parlamentje van
- A polgárok demokratikusan megválaszthatják a számukra legszimpatikusabb jelölteket
- Láttad már a híradóban hazád miniszterelnökét, ahogy a többi országbeli kollégájával találkozik Brüsszelben
- Ők közösen alkotják az Európai Tanácsot, és hozzák meg a fontos döntéseket.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
október 18.
A komponens: 14-15 óra
B komponens: 15-16 óra
Anyag: Kommunikáció -A verbális kommunikáció írásbeli formája
-Modern írásbeli kapcsolatok
Célok és feladatok:
-Az e mail, sms illemszabályai, és megfelelő használatuk
-Az emotikonok és a rövidítések megfelelő használata
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Anyanyelvi kommunikáció: szövegértés, kifejezőképesség fejlesztése
-Szociális kompetencia:Kapcsolatkezelési, kötődési, normakövető képesség fejlesztése.
Konklúzió:
A komponens:
Fontosnak éreztem, hogy a kommunikáció témakörében foglalkozzunk ezzel a részterülettel is, mint a modern írásbeli kapcsolatok, mivel egyre nagyobb szerepet tölt be a gyerekek egymás közötti érintkezésében.
Csoportmunkában gyűjtöttük össze előnyeit, hátrányait. Nem lepődtem meg azon, hogy nagyon tájékozottak voltak gyakorlati alkalmazásuk terén.
Jól látták, mikor, hol van létjogosultságuk, és hogy nem pótolja a személyes kapcsolattartást.
B komponens:
Ennek a csoportnak előzetes feladata az volt, hogy gyűjtsenek információt régebbi írásbeli kapcsolattartási szokásokról. Összehasonlítottuk e két formát, és értékeltük azokat.
területéről, alkalmazásukban jártasak. Ennek ellenére tudtak egymásnak további használható ötletet adni.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 10. 17. 14.00-15.00
B csoport 2018. 10. 17. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe I.
A foglalkozás célja, hogy a gyerekek megismerkedjenek a német klasszicizmus egyik legnagyobb alakjának, Johan Wolfgang Goethe életútjának fontos állomásaival. Mindezt két anekdota és egy rövid történet segítségével. Az első rövid történet címe: Goethe als Kind. A tanulóknak önállóan el kell olvasniuk, meg kell érteniük a szöveget (ehhez szótárt használhatnak), majd be kell mutatniuk a történet egy-egy szereplőjét. Gyakorolják az elbeszélő múltat és a melléknévragozást, emellett ismerkednek a helyes szótár használattal. Munkaformák: csoportmunka, frontális tanári magyarázat.
Fejlesztendő kompetenciák: néma értő olvasás, beszédkészség, nyelvhelyesség.
A tanulók a történet kapcsán rácsodálkoztak a gyermek Goethe tudásvágyára és éles elméjére, a feladat során pedig sikerélményhez jutottak, hiszen az elbeszélő múltat az idősebbek már rutinosan használják. Mindemellett a melléknévragozást sosem elég gyakorolni.