Heti foglalkozások 27.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-10-26 14,00-15,00

Zöldségek, gyümölcsök szerepe életünkben

  • Beszélgetés az egyéni és közös élményekről (szüret, otthoni befőzés)
  • Déligyümölcsök szerepe
  • Memóriajáték gyümölcsökkel, zöldségekkel
  • Salátatál készítése
  • Ritmusjátékok (névritmus gyümölcsökkel)
  • Távirati stílusban szöveg írása úgy, hogy minden sora egy gyümölcs betűivel kezdődjön (pl. alma: Alapos legyél mindig Anna!)
  • Aszalt gyümölcsök felismerése, kóstolása

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-10-26 15,00-16,00

Jogalkotás az Európai Unióban

  • Az európai uniós jogszabályokat a (751 közvetlenül megválasztott képviselővel rendelkező) Európai Parlament és az (egyes EU-tagállamok minisztereiből álló) Tanács alkotja meg.
  • Az Európai Bizottság dolga, hogy javaslatot tegyen az új jogszabályokra, illetve hogy felügyelje azok betartását
  • Videó segítségével a legfontosabb intézmények bemutatása
  • Intézmények hálózatának rajza

Tantárgyi fejlesztés – magyar

október 25.

A komponens: 14-15 óra

B komponens: 15-16 óra

Anyag: A beszédhangok;

                                           – A mássalhangzók csoportosítása

                                           – Mássalhangzótörvények: Hasonulások

             Célok és feladatok:

-Ismerje fel, és tudja megkülönböztetni a kétféle hasonulást

– Képes legyen biztonsággal alkalmazni a helyesírásban

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

-Anyanyelvi kompetencia: Helyesírási képesség fejlesztése

Korrekció elvégzésének képessége

-Normatív kompetencia:szabálykövetési képesség

-Hatékony önálló tanulás

-Szabályalkotás megfigyelés alapján

Konklúzió:

A-B komponens:

Helyesírási tréning gyakorlatokat végeztünk, majd közösen fogalmaztuk meg a hozzá kapcsolódó szabályt.

A foglalkozás végén nem maradhatott el a versengés- nyelvi totó kitöltésével zártuk a csoportmunkát.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 10. 24. 14.00-15.00

B csoport 2018. 10. 24. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe II.

A „Die Katze im Butterfass” c. anekdota feldolgozása

A foglalkozás célja, hogy a tanulók további képet nyerjenek J. W. Goethéről és sokoldalú személyiségéről. A szöveg feldolgozása során gyakorolják az önálló írásbeli szövegalkotást, rajzoljanak három kockából álló képregény a történet folytatására és írják meg németül, hogy vajon mit mondtak volna a szereplők, ha folytatódott volna a történet. Munkaformák: páros munka, önálló munka.

Fejlesztendő kompetenciák: képzelet, kreativitás, írásbeli szövegalkotás

A foglalkozást nagyon élvezték a gyerekek. Fantáziadúsan gondolták tovább a történetet. Sajnos nem mindenkit tudtunk meghallgatni az idő rövidsége miatt, de a rajzokat kitettük a faliújságra.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.