Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-10-26 14,00-15,00
Zöldségek, gyümölcsök szerepe életünkben
- Beszélgetés az egyéni és közös élményekről (szüret, otthoni befőzés)
- Déligyümölcsök szerepe
- Memóriajáték gyümölcsökkel, zöldségekkel
- Salátatál készítése
- Ritmusjátékok (névritmus gyümölcsökkel)
- Távirati stílusban szöveg írása úgy, hogy minden sora egy gyümölcs betűivel kezdődjön (pl. alma: Alapos legyél mindig Anna!)
- Aszalt gyümölcsök felismerése, kóstolása
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-10-26 15,00-16,00
Jogalkotás az Európai Unióban
- Az európai uniós jogszabályokat a (751 közvetlenül megválasztott képviselővel rendelkező) Európai Parlament és az (egyes EU-tagállamok minisztereiből álló) Tanács alkotja meg.
- Az Európai Bizottság dolga, hogy javaslatot tegyen az új jogszabályokra, illetve hogy felügyelje azok betartását
- Videó segítségével a legfontosabb intézmények bemutatása
- Intézmények hálózatának rajza
Tantárgyi fejlesztés – magyar
október 25.
A komponens: 14-15 óra
B komponens: 15-16 óra
Anyag: A beszédhangok;
– A mássalhangzók csoportosítása
– Mássalhangzótörvények: Hasonulások
Célok és feladatok:
-Ismerje fel, és tudja megkülönböztetni a kétféle hasonulást
– Képes legyen biztonsággal alkalmazni a helyesírásban
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
-Anyanyelvi kompetencia: Helyesírási képesség fejlesztése
Korrekció elvégzésének képessége
-Normatív kompetencia:szabálykövetési képesség
-Hatékony önálló tanulás
-Szabályalkotás megfigyelés alapján
Konklúzió:
A-B komponens:
Helyesírási tréning gyakorlatokat végeztünk, majd közösen fogalmaztuk meg a hozzá kapcsolódó szabályt.
A foglalkozás végén nem maradhatott el a versengés- nyelvi totó kitöltésével zártuk a csoportmunkát.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 10. 24. 14.00-15.00
B csoport 2018. 10. 24. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe II.
A „Die Katze im Butterfass” c. anekdota feldolgozása
A foglalkozás célja, hogy a tanulók további képet nyerjenek J. W. Goethéről és sokoldalú személyiségéről. A szöveg feldolgozása során gyakorolják az önálló írásbeli szövegalkotást, rajzoljanak három kockából álló képregény a történet folytatására és írják meg németül, hogy vajon mit mondtak volna a szereplők, ha folytatódott volna a történet. Munkaformák: páros munka, önálló munka.
Fejlesztendő kompetenciák: képzelet, kreativitás, írásbeli szövegalkotás
A foglalkozást nagyon élvezték a gyerekek. Fantáziadúsan gondolták tovább a történetet. Sajnos nem mindenkit tudtunk meghallgatni az idő rövidsége miatt, de a rajzokat kitettük a faliújságra.