Heti foglalkozások 28.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-11-9 14,00-15,00

 Gyógynövények

  • Egészségvirág készítése színes papírokból, gyógynövények neveivel
  • Törpe-óriás játék (törpe: egészségtelen ételek, óriás: egészséges ételek)
  • Betűkoktél: az összekeveredett betűk átrendezésével gyógynövények neveit kapjátok megfejtésül (pl. amillka – kamilla)
  • Képekről gyógynövények felismerése
  • Az internet segítségével minél több gyógynövény gyűjtése
  • Mely gyógynövények jók náthára, köhögésre, emésztésre, immunerősítésre
  • Legkedvesebb gyógynövény rajzolása

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-11-9 15,00-16,00

 A sokféleség egysége

  • Tagsági térkép
  • Vaktérképen Európai Unió országainak jelölése
  • Országok fővárasainak megnevezése
  • Játék: Mozaikszó állításokhoz kapcsolódó szavak kiválasztásával
  • Integráció szó jelentésének megfogalmazása
  • Európai Unió és más szervezetek kapcsolatának segítségével ábra alapján országok megnevezése adott szempontnak megfelelően
  • Jól szervezett szervezetek

Tantárgyi fejlesztés – magyar

november 08.

28. foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag: A szavak alakja és szerkezete

Egyjelentésű, többjelentésű és azonos alakú szavak

 Célok és feladatok:

  • Képi információ- hangalak, jelentés közötti összefüggés felismerése
  • Szabályszerűség értelmezése
  • Megkülönböztetésük képi információk és a Magyar értelmező kéziszótár segítségével
  • Azonos szóalak- eltérő jelentés
  • Címszó-szócikk fogalmának megerősítése

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

  • Anyanyelvi kommunikáció: szókincs, szóhasználat
  • Hatékony, önálló tanulás
  • Kommunikatív kompetencia

Konklúzió:

Az első csoport esetében csoportmunkában, játékos szógyűjtéssel, szóalkotással jutottunk el a szabályszerűség megfogalmazásáig.

A 2. csoportnál frontális munkára volt szükség, hogy a megfelelő következtetésekig eljussunk. Mindkét csoport jó hangulatú munkában vett részt.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 11. 07. 14.00-15.00

B csoport 2018. 11. 07. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe III.

A „Goethe und die Studenten” c. anekdota feldolgozása

A foglalkozás célja, hogy előkészítse az elkövetkező alkalmakkor olvasandó Goethe versek feldolgozását. Kép segítségével leírás készítése egy középkori fogadóról, visszacsatolás a „Till Eulenspiegel und der Esel” c. történetben tanultakhoz.

A történetben szereplő kis Goethe vers magyar „műfordításának” elkészítése. Feladat: a vers frappáns fordítása rímekkel. Munkaformák: frontális munka, páros munka

Fejlesztendő kompetenciák: kreativitás, emlékezet, szövegértés, beszédkészség

A tanulók nagyon ügyesen fordították a versikét, a legjobb fordítást használjuk további munkánk során.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.