Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-11-9 14,00-15,00
Gyógynövények
- Egészségvirág készítése színes papírokból, gyógynövények neveivel
- Törpe-óriás játék (törpe: egészségtelen ételek, óriás: egészséges ételek)
- Betűkoktél: az összekeveredett betűk átrendezésével gyógynövények neveit kapjátok megfejtésül (pl. amillka – kamilla)
- Képekről gyógynövények felismerése
- Az internet segítségével minél több gyógynövény gyűjtése
- Mely gyógynövények jók náthára, köhögésre, emésztésre, immunerősítésre
- Legkedvesebb gyógynövény rajzolása
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-11-9 15,00-16,00
A sokféleség egysége
- Tagsági térkép
- Vaktérképen Európai Unió országainak jelölése
- Országok fővárasainak megnevezése
- Játék: Mozaikszó állításokhoz kapcsolódó szavak kiválasztásával
- Integráció szó jelentésének megfogalmazása
- Európai Unió és más szervezetek kapcsolatának segítségével ábra alapján országok megnevezése adott szempontnak megfelelően
- Jól szervezett szervezetek
Tantárgyi fejlesztés – magyar
november 08.
28. foglalkozás
1. csoport: 14-15 óra
2. csoport: 15-16 óra
Anyag: A szavak alakja és szerkezete
Egyjelentésű, többjelentésű és azonos alakú szavak
Célok és feladatok:
- Képi információ- hangalak, jelentés közötti összefüggés felismerése
- Szabályszerűség értelmezése
- Megkülönböztetésük képi információk és a Magyar értelmező kéziszótár segítségével
- Azonos szóalak- eltérő jelentés
- Címszó-szócikk fogalmának megerősítése
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
- Anyanyelvi kommunikáció: szókincs, szóhasználat
- Hatékony, önálló tanulás
- Kommunikatív kompetencia
Konklúzió:
Az első csoport esetében csoportmunkában, játékos szógyűjtéssel, szóalkotással jutottunk el a szabályszerűség megfogalmazásáig.
A 2. csoportnál frontális munkára volt szükség, hogy a megfelelő következtetésekig eljussunk. Mindkét csoport jó hangulatú munkában vett részt.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 11. 07. 14.00-15.00
B csoport 2018. 11. 07. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe III.
A „Goethe und die Studenten” c. anekdota feldolgozása
A foglalkozás célja, hogy előkészítse az elkövetkező alkalmakkor olvasandó Goethe versek feldolgozását. Kép segítségével leírás készítése egy középkori fogadóról, visszacsatolás a „Till Eulenspiegel und der Esel” c. történetben tanultakhoz.
A történetben szereplő kis Goethe vers magyar „műfordításának” elkészítése. Feladat: a vers frappáns fordítása rímekkel. Munkaformák: frontális munka, páros munka
Fejlesztendő kompetenciák: kreativitás, emlékezet, szövegértés, beszédkészség
A tanulók nagyon ügyesen fordították a versikét, a legjobb fordítást használjuk további munkánk során.