Heti foglalkozások 29.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-11-16 14,00-15,00

 „Fűben, fában orvosság”

  • Teafőzés ABC-je, teák kóstolása
  • Játék: „Szívesen lennék… valamilyen gyógynövény, indoklással. Pl. Szívesen lennék kamilla, mert enyhítem a gyulladást.
  • Kirakós játék-gyógynövényképek szétvágott darabjainak összerakása csapatverseny
  • Évszakokra osztott körbe gyógynövények szedésének idejének beírása
  • Gyógynövények felismerése szárított formában
  • Barkochba-kitalálós játék gyógynövényekre
  • Rendszerezés, gyógynövények betegség szerinti alkalmazásuk szerint
  • Bemutatkozós játék – Ki vagyok? (gyógynövények jellemzői alapján)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-11-16 15,00-16,00

 A „négy szabadság elvének” megvalósítása

  • Áruk szabad áramlása
  • Munkaerő szabad áramlása
  • Tőke szabad áramlása
  • Szolgáltatások szabad áramlása
  • Előnyös együttműködés
  • Az Európai Unió mely előnyös lehetőségeit használják fel a következő személyek

Tantárgyi fejlesztés – magyar

  1. foglalkozás:1. csoport: 14-15 óra
  2. csoport: 15-16 óra

Anyag: A szavak szerkezete

            Az egyszerű és összetett szavak, helyesírásuk

 

Célok és feladatok:

-A szókapcsolat és az összetett szó közötti kommunikációs különbség

-Az összetett szavak helyesírása, elválasztásának szabályai

-Szókincsbővítés

 

Fejlesztendő területek:

-Anyanyelvi kommunikáció (helyesírás, nyelvhasználat, szavak szerkezete)

-Gondolkodási kompetencia, következtetések levonása

-Szociális kompetencia: csoportkezelő képesség, együttműködő képesség

-Szabálykövetés, szabályalkotás

Konklúzió:

A gyerekek szógyűjtéssel kezdték a feladatok megoldását, majd két- három és többtagú szavak alkotásával folytatták. megbeszéltük  a keletkezett szavak jelentését, valamint az elválasztásukra vonatkozó szabályokat.

Eredményes volt mindkét csoport munkája.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 11. 14. 14.00-15.00

B csoport 2018. 11. 14. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe IV.

A „Wanderes Nachtlied” c. vers feldolgozása

A foglalkozás célja J. W. Goethe legismertebb verseinek megismertetése a tanulókkal, bepillantás a német klasszicizmus költészetébe rövid, könnyen érthető verseken keresztül. A „Wanderers Nachtlied” kifejező olvasásának gyakorlása különböző hangerősséggel. A különböző (3 db) magyar nyelvű műfordítás összehasonlítása az eredeti verssel. Rajz készítése, a vers hangulatának visszaadására. Munkaformák: frontális munka, önálló egyéni munka

Fejlesztendő kompetenciák: szövegértés, kifejező olvasás, kreativitás, kiejtés

A tanulók mindig lelkesednek a rajzos feladatokért, most is szép képek születtek, amiket kiállítottunk. A foglalkozás végére a legtöbben kívülről tudták a Goethe verset.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.