Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-11-16 14,00-15,00
„Fűben, fában orvosság”
- Teafőzés ABC-je, teák kóstolása
- Játék: „Szívesen lennék… valamilyen gyógynövény, indoklással. Pl. Szívesen lennék kamilla, mert enyhítem a gyulladást.
- Kirakós játék-gyógynövényképek szétvágott darabjainak összerakása csapatverseny
- Évszakokra osztott körbe gyógynövények szedésének idejének beírása
- Gyógynövények felismerése szárított formában
- Barkochba-kitalálós játék gyógynövényekre
- Rendszerezés, gyógynövények betegség szerinti alkalmazásuk szerint
- Bemutatkozós játék – Ki vagyok? (gyógynövények jellemzői alapján)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-11-16 15,00-16,00
A „négy szabadság elvének” megvalósítása
- Áruk szabad áramlása
- Munkaerő szabad áramlása
- Tőke szabad áramlása
- Szolgáltatások szabad áramlása
- Előnyös együttműködés
- Az Európai Unió mely előnyös lehetőségeit használják fel a következő személyek
Tantárgyi fejlesztés – magyar
- foglalkozás:1. csoport: 14-15 óra
- csoport: 15-16 óra
Anyag: A szavak szerkezete
Az egyszerű és összetett szavak, helyesírásuk
Célok és feladatok:
-A szókapcsolat és az összetett szó közötti kommunikációs különbség
-Az összetett szavak helyesírása, elválasztásának szabályai
-Szókincsbővítés
Fejlesztendő területek:
-Anyanyelvi kommunikáció (helyesírás, nyelvhasználat, szavak szerkezete)
-Gondolkodási kompetencia, következtetések levonása
-Szociális kompetencia: csoportkezelő képesség, együttműködő képesség
-Szabálykövetés, szabályalkotás
Konklúzió:
A gyerekek szógyűjtéssel kezdték a feladatok megoldását, majd két- három és többtagú szavak alkotásával folytatták. megbeszéltük a keletkezett szavak jelentését, valamint az elválasztásukra vonatkozó szabályokat.
Eredményes volt mindkét csoport munkája.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 11. 14. 14.00-15.00
B csoport 2018. 11. 14. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe IV.
A „Wanderes Nachtlied” c. vers feldolgozása
A foglalkozás célja J. W. Goethe legismertebb verseinek megismertetése a tanulókkal, bepillantás a német klasszicizmus költészetébe rövid, könnyen érthető verseken keresztül. A „Wanderers Nachtlied” kifejező olvasásának gyakorlása különböző hangerősséggel. A különböző (3 db) magyar nyelvű műfordítás összehasonlítása az eredeti verssel. Rajz készítése, a vers hangulatának visszaadására. Munkaformák: frontális munka, önálló egyéni munka
Fejlesztendő kompetenciák: szövegértés, kifejező olvasás, kreativitás, kiejtés
A tanulók mindig lelkesednek a rajzos feladatokért, most is szép képek születtek, amiket kiállítottunk. A foglalkozás végére a legtöbben kívülről tudták a Goethe verset.