Heti foglalkozások 30.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2018-11-23 14,00-15,00

Életritmus, mozgás, pozitív gondolatok

  • Közös plakátkészítés (leírják az elismerésnek, a dicséretnek sokféle módját)
  • Jókedvkerék készítése, olyan dolgokkal, amik jókedvre derítenek)
  • Sportolási formák, lehetőségek gyűjtése
  • Mozgáskoordinációs játékok (verébjáték, láncbabák)
  • Az edzettség elérését segítő sporteszközök rajzolása
  • Olyan képek gyűjtése, amelyekről a boldogság, a megelégedettség sugárzik

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2018-11-23 15,00-16,00

 Európai Unió döntéshozatala

  • Európai Tanács tagállami érdekek
  • Soros elnökséget betöltő ország
  • 56 fő (államfők és kormányfők)
  • Politikai döntések, a jövő kijelölése
  • Miniszterek Tanácsa tagállami érdekek
  • 28 miniszter
  • Politikai döntések
  • Példák keresése a tagállami érdekekről döntő fórumok működéséről
  • Egy adott kérdésben döntéshozatal szerepjáték formájában

Tantárgyi fejlesztés – magyar

november 22.

30.foglalkozás:

1. csoport: 14-15 óra

2.csoport: 15-16 óra

Anyag: A toldalékos szavak

 Célok és feladatok:

-A szótő és a toldalék fogalma- szóanalízis

-A toldalékok fajtái, felismerésük

-Alaktani elemzések gyakorlása, szóelemek felismerése

-Elválasztásuk szabályának tudatosítása

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

-Anyanyelvi kommunikáció: szavak szerkezetének vizsgálata

-Nyelvi kompetencia: grammatikai szabályrendszer kialakítása

-Szociális kompetencia: szabálykövetés szabályalkotás

-Analízis, szintézis fejlesztése

Konklúzió:

Az összetett szavak alkotása, jelentésének megfogalmazása játékos formában történt.

Nagyon motiválta a gyerekeket a versenyben történő feladatvégzés. A 2. csoportban az elválasztásra kicsit több időt kellett fordítani.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2018. 11. 21. 14.00-15.00

B csoport 2018. 11. 21. 15.00-16.00

Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe V.

A „Heidenröslein” c. vers feldolgozása

A foglalkozás célja, hogy a tanulók megtanuljanak egy német népdalt, majd hasonlítsák össze Goethe Heidenröslein c. versével. A Goethe verset Schubert zenéjével is meghallgatjuk. A csoport tagjai a vershez készítendő szómagyarázatokkal gyakorolják a dolgok meghatározását, összetett szavakat gyűjtenek a versben előforduló kifejezésekkel, gyakorolják a KATI szórendet a „weil” kötőszóval bevezetett mellékmondatok segítségével. Munkaformák: egyéni munka, frontális munka.

Fejlesztendő kompetenciák: szókincs bővítése, szövegalkotás, nyelvhelyesség

Dalok segítségével könnyebb nyelvet tanulni, ez most is bebizonyosodott. Az óra eleji daltanulás fellelkesítette a gyerekeket, a foglalkozás közben is elénekeltük a dalt így nem lankadt a figyelem.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.