Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-11-23 14,00-15,00
Életritmus, mozgás, pozitív gondolatok
- Közös plakátkészítés (leírják az elismerésnek, a dicséretnek sokféle módját)
- Jókedvkerék készítése, olyan dolgokkal, amik jókedvre derítenek)
- Sportolási formák, lehetőségek gyűjtése
- Mozgáskoordinációs játékok (verébjáték, láncbabák)
- Az edzettség elérését segítő sporteszközök rajzolása
- Olyan képek gyűjtése, amelyekről a boldogság, a megelégedettség sugárzik
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-11-23 15,00-16,00
Európai Unió döntéshozatala
- Európai Tanács tagállami érdekek
- Soros elnökséget betöltő ország
- 56 fő (államfők és kormányfők)
- Politikai döntések, a jövő kijelölése
- Miniszterek Tanácsa tagállami érdekek
- 28 miniszter
- Politikai döntések
- Példák keresése a tagállami érdekekről döntő fórumok működéséről
- Egy adott kérdésben döntéshozatal szerepjáték formájában
Tantárgyi fejlesztés – magyar
november 22.
30.foglalkozás:
1. csoport: 14-15 óra
2.csoport: 15-16 óra
Anyag: A toldalékos szavak
Célok és feladatok:
-A szótő és a toldalék fogalma- szóanalízis
-A toldalékok fajtái, felismerésük
-Alaktani elemzések gyakorlása, szóelemek felismerése
-Elválasztásuk szabályának tudatosítása
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
-Anyanyelvi kommunikáció: szavak szerkezetének vizsgálata
-Nyelvi kompetencia: grammatikai szabályrendszer kialakítása
-Szociális kompetencia: szabálykövetés szabályalkotás
-Analízis, szintézis fejlesztése
Konklúzió:
Az összetett szavak alkotása, jelentésének megfogalmazása játékos formában történt.
Nagyon motiválta a gyerekeket a versenyben történő feladatvégzés. A 2. csoportban az elválasztásra kicsit több időt kellett fordítani.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 11. 21. 14.00-15.00
B csoport 2018. 11. 21. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Johann Wolfgang Goethe V.
A „Heidenröslein” c. vers feldolgozása
A foglalkozás célja, hogy a tanulók megtanuljanak egy német népdalt, majd hasonlítsák össze Goethe Heidenröslein c. versével. A Goethe verset Schubert zenéjével is meghallgatjuk. A csoport tagjai a vershez készítendő szómagyarázatokkal gyakorolják a dolgok meghatározását, összetett szavakat gyűjtenek a versben előforduló kifejezésekkel, gyakorolják a KATI szórendet a „weil” kötőszóval bevezetett mellékmondatok segítségével. Munkaformák: egyéni munka, frontális munka.
Fejlesztendő kompetenciák: szókincs bővítése, szövegalkotás, nyelvhelyesség
Dalok segítségével könnyebb nyelvet tanulni, ez most is bebizonyosodott. Az óra eleji daltanulás fellelkesítette a gyerekeket, a foglalkozás közben is elénekeltük a dalt így nem lankadt a figyelem.