Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2018-11-30 14,00-15,00
Helyes napirend
- Képes napirend készítése
- Szólások jelentésének magyarázata (pl. Eltarisznyázza az időt.)
- A tanulók alvásidejének felmérése-adatok gyűjtése, lejegyzése, rendezése. Grafikon készítése.
- Pozitív mondatkezdések folytatása. (pl. Akkor érzem jól magam, ha…)
- Időszalagon időpontok és időtartam rögzítése.
- Lazítógyakorlatok (gumiember, hóember)
- Fogalmazás a rövid és hosszú távú vágyakról (kiscsoportos megbeszélés)
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2018-11-30 15,00-16,00
Érdekképviselet az Európai Unióban
- Európai Bizottság közösségi érdekek
- 28 biztos (országonként egy)
- Törvényjavaslatokat tesz
- Döntések végrehajtását ellenőrzi
- Európai Parlament választópolgári érdekek
- 751 választott tag
- Együttdöntés a Tanáccsal, véleményezés
- Költségvetés elfogadása
- Új tagok felvétele
- A Bizottság felügyelete
- Szerepjáték, érvek, ellenérvek egy új tag felvételéről
Tantárgyi fejlesztés – magyar
november 29.
31. foglalkozás: 1.csoport: 14-15 óra
2.csoport: 15-16 óra
Anyag: A szavak jelentéséről és szerkezetéről tanultak rendszerezése, összefoglalása
Célok és feladatok:
-A szavak jelentéséről és szerkezetéről tanultak kreatív alkalmazása
Fejlesztendő területek, kompetenciák:
-Nyelvi kompetencia: grammatika, szabályrendszer kialakítása
-Vállalkozói kompetencia: versenyhelyzet kezelése
-Állampolgári kompetencia: Hagyományok tiszteletére, népi mesterségekre való törekvés
-Kognitív kompetencia
– Tudásszerző kompetencia:Összefüggés kezelése, problémamegoldás, alkotóképesség
Konklúzió:
A gyerekek mindkét foglalkozáson csoportmunkában dolgoztak. A megszerzett ismereteket megfelelően alkalmazták.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2018. 11. 28. 14.00-15.00
B csoport 2018. 11. 28. 15.00-16.00
Irodalmi ismeretek: Friedrich Schiller
A foglalkozás célja, hogy a tanulók röviden megismerjék Friedrich Schiller életrajzát (csupán vázlatosan), képet kapjanak Johann Wolfgang Goethe-hez fűződő barátságáról és a két nagy német klasszicista közös munkásságáról. Lássanak helyszíneket, német városokat, amelyek kapcsolódnak életükhöz. Készítsenek képleírást a Weimarer Theater bejárati részéről és a Goethe-Schiller szoborról. Hasonlítsák össze a két költő képét néhány mondatban. Munkaformák: csoportmunka, frontális tanári magyarázat interaktív tábla segítségével.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, beszédértés, helyesírás
A képleírás egyre jobban megy írásban, de szóban még problémát okoz, ha nincs idő arra, hogy a gyerekek alaposan átgondolják, hogy mit fognak mondani.