Heti foglalkozások 36.

Tematikus foglalkozás – “A” komponens

2019-1-11  14,00-15,00

Gyümölcsök szerepe az egészséges táplálkozásban Gyümölcssaláta

  • Gyümölcsökhöz kapcsolódó rejtvényfeladat kiosztása minden tanulónak külön papíron és megoldása. ( Memória.)
  • Gyümölcsökről általában – vitamin – ásványi anyag. (Kifejezőkészség, emlékezet. Frontális munka. Megbeszélés.)
  • Balesetvédelmi szabályok felelevenítése. (Kifejezőkészség, emlékezet. Frontális megbeszélés.)
  • A gyümölcsök kiválasztása 2. Tisztítás 3. Előkészítés, darabolás 4. Tálalás. (Együttműködés. Tolerancia. Manuális készség fejlesztés Esztétikai érzék.)
  • Ismétlés kérdések alapján 2. A kész gyümölcssaláták bemutatása, elfogyasztása. (Értékelés: – csoportos – tanári értékelés – önértékelés)

Tematikus foglalkozás – “B” komponens

2019-01-11  15,00-16,00

Az Európai Unió tagállamai

  • Visszacsatolás: A vezetők azt is remélték, hogy az ily módon szövetkező országoknak okuk sem lesz arra, hogy egymással háborúzzanak, mert a régió gazdasága meg fog erősödni, lakói jó munkahelyekhez és elegendő élelmiszerhez jutnak, a biztonság pedig javulni fog. És tudod, mi történt? Igazuk lett. Azóta eltelt 60 év, és ma már csak történelemkönyvekből ismerjük az Európában dúló háborúkat.
  • Az EU hosszú utat tett meg ezalatt. Az Európai Uniónak (rövid nevén EU-nak) ma már 28 tagállama van. A rendszer egy iskolai osztályra emlékeztet. A jó közösségekhez hasonlóan az erősebbek itt is segítenek a gyengébbeknek. És ahogy az osztályban az egyik gyerek inkább a matekot, a másik pedig az énekórákat szereti, az egyes EU-tagállamok is más-más dolgokban érdekeltek. A békés együttéléshez mindenkinek el kell fogadnia a többieket olyannak, amilyenek. Minden ország a saját hagyományait, nyelvét és kultúráját figyelembe véve működik.
  • Puzzle-térképen az EU országok megjelenítése, elhelyezkedésük megfigyelése.
  • Az országokhoz kapcsolódó meglévő ismereteik meghallgatása, ismeretek pontosítása, kiegészítése, rendszerezése.
  • Rajzos feladatban vaktérképen EU ország ismeret erősítése.

Tantárgyi fejlesztés – magyar

január 10.

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag: -Helyesejtési gyakorlatok ( légző-, artikulációs-, időtartam gyakorlatok)

-A helyesejtéssel történő versmondás gyakorlása

Célok és feladatok:

-A beszédhangok megfelelő képzésére, artikulációjára törekvés

-A helyesejtéssel történő versmondás összetevői (hangsúly, hanglejtés, időtartam,

szünet, tekintettartás, testtartás,térköz,-és hangerő szabályozás)

Fejlesztési területek, kompetenciák:

-Versértelmezés, verselemzés

-Megfigyelés, képzelet, emlékezet

-Beszédkészség fejlesztés

-Versmondás képességének fejlesztése

-Érzelmek kifejezése a versmondás által

Konklúzió:

Fontos, hogy a verseket közelebb hozzuk a gyerekekhez. Ennek feltétele, hogy értelmezésükhöz kulcsot adjunk a kezükbe, legyenek birtokában az ehhez szükséges eszközöknek.

Az 1. csoport estében egy konkrét verset elemeztünk tartalmilag, formailag.

Megbeszéltük a kifejezésmód eszközeit, valamint a felmerülő hibákat is.

A 2. csoport előzetes feladatként kapta , hogy egy általa kedvelt verset hozzon magával a foglalkozásra, amit elő is adhatott. Ezeket az előadásokat értékelve sok jó észrevétel hangzott el.

Reményeim szerint sikerült felkelteni érdeklődésüket a manapság méltatlanul háttérbe szorult műfaj iránt.

Nyelvi foglalkozás

A csoport 2019. 01. 09. 14.00-15.00

B csoport 2019. 01. 09. 15.00-16.00

James Krüss: Der Sperling und die Schulhofkinder – Versfeldolgozás

A foglalkozás célja, hogy a gyerekek a versen keresztül jussanak el az iskola témakör szóanyagának ismétléséhez és bővítéséhez. Gyakorolják a kifejező olvasást és ezzel együtt a felszólító módot. Gyűjtsenek tulajdonságokat, amelyeket a versben állatok személyesítenek meg. Játsszák el a dialógusokat, használjanak olyan kifejezéseket és mondatokat, amelyeket nap mint nap hallanak a német órákon.

Fejlesztendő kompetenciák: emlékezet, olvasás szövegértés, kifejező olvasás, beszédkészség

A gyerekek nagyon élvezték a vicces vers feldolgozását, különösen azt a részt, amikor az „állati” tulajdonságokat tartalmazó párbeszédeket kellett eljátszani.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.