Tematikus foglalkozás – “A” komponens
2019-1-18 14,00-15,00
Közös mesealkotás egészséghez kapcsolódóan
- A gyerekek körben ülnek, egy középen áll és mondja: Cseréljenek helyet, akik … ! Ő is megpróbál helyet szerezni magának. Akinek nem jut hely, középen állva folytatja a játékot.
(Mozgáskoordináció, figyelem,, játékos ismeretfelidézés)
- Mindenki húz egy szókártyát. A feladat egy összefüggő mese elmondása. Mindenki a húzott szót felhasználva folytatja a tanár által elkezdett mesét a körben ülés sorrendjében. (Szövegalkotás, kommunikáció, fantázia, együttműködés, türelem, tolerancia.)
- A gyerekek elmondják a véleményüket a kialakult meséről. (Értékelés, önértékelés, kommunikáció, szövegalkotás.)
- A mese cselekménye alapján az egészséges életet népszerűsítő nagyméretű rajzok készítése csoportmunkában. (Rendszerezés Ok-okozati összefüggés Esztétikai érzék. Vizuális készség. Kooperatív csoportmunka.
- Az elkészült munkák kiállítása.
Tematikus foglalkozás – “B” komponens
2019-01-18 15,00-16,00
„Egyesülve a sokféleségben”.
- A békés együttéléshez mindenkinek el kell fogadnia a többieket olyannak, amilyenek. Minden ország a saját hagyományait, nyelvét és kultúráját figyelembe véve működik. Mindezt szépen foglalja össze az EU jelmondata, amely így hangzik: „Egyesülve a sokféleségben”.
- A különbözőségük ellenére az EU-s országok céljai közösek: Véleményetek szerint milyen közös célok lehetnek?
- Azt szeretnék, hogy az EU minden országa sikeres legyen, és javuljon az ottani lakosok élete. Az EU már a világ legnagyobb gazdasági térségével büszkélkedhet.
- Békére és biztonságra törekszenek Európában és világszerte. Az egymással vívott fegyveres harcok helyett inkább tárgyalóasztalhoz ülnek, és átbeszélik az egyes kérdéseket.
- Arra törekednek, hogy az EU minden polgárát ugyanazok az alapvető jogok és szabadságok illessék meg, hogy megszűnjön a hátrányos megkülönböztetés, és hogy mindenki egyenlő esélyekkel rendelkezzék
- Csoportmunkában a három alapelvből választva 1-1 kifejtése tanári segítséggel. A feldolgozáshoz szókártyák, képek állnak rendelkezésre.
Tantárgyi fejlesztés – magyar
január 17.
36.foglalkozás
1. csoport: 14-15 óra
2.csoport: 15-16 óra
Anyag: A helyesejtéssel történő versmondás II. (az előző foglalkozás folytatása)
Célok és feladatok:
-A A helyesejtéssel történő versmondás összetevői, tudatosításuk (hangsúly, hanglejtés,
időtartam, szünet, tekintettartás, testtartás,térköz,-és hangerő szabályozás)
Fejlesztési területek, kompetenciák:
-Versértelmezés, verselemzés
-Megfigyelés, képzelet, emlékezet
-Beszédkészség fejlesztés
-Versmondás képességének fejlesztése
-Érzelmek kifejezése a versmondás által
Konklúzió:
Az előző foglalkozások folytatásaként meghallgattunk további versmondásokat és kielemeztük azokat.
Nyelvi foglalkozás
A csoport 2019. 01. 16. 14.00-15.00
B csoport 2019. 01. 16. 15.00-16.00
Was brauchen wir? Sport és játék
A foglalkozás célja, hogy a tanulók bővítsék szókincsüket a sport témakörében. Tudják helyesen használni a „brauchen” igét, értsenek meg egyszerű szövegeket a sporttal kapcsolatosan. Páros munkával oldjanak meg rejtvényeket és alkossanak a már meglévő szókincsükkel új összetett szavakat, majd alkalmazzák ezeket mondatokban. Játékos feladatok megoldásával mondjanak egyszerű tő- ill. bővített mondatok a sport témakörében.
Fejlesztendő kompetenciák: nyelvhelyesség, kreativitás, írásbeli és szóbeli szövegalkotás, helyes kiejtés
A foglalkozáson eljátszottuk pantomimszerűen az egyes sportágakat, ennek alapján kellett a gyerekeknek mondatokat mondaniuk, ami nagy tetszést aratott. A névelőket viszont soha nem elég gyakorolni, ez a „brauchen” ige gyakorlása során újra kiderült.