Heti foglalkozások 46.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom

március 14.

 

3-4. foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2.csoport: 15-16 óra

Anyag: A verselemzés felépítése, lépéseinek tudatosítása

Célok és feladatok:

Rendelkezzenek azokkal az általános irodalmi ismeretekkel, melyek nélkülözhetetlenek a verselemzéshez:

  • irodalomtörténeti elemzés
  • szöveghű elemzés
  • egyéni szempontú elemzés

Fejlesztendő területek:

  • verstani ismeretek bővítése
  • ítélőképesség fejlesztés
  • a lírai mű középpontjában álló gondolat, téma, érzelem, hangulat azonosítása
  • saját vélemény megfogalmazása, érvekkel történő alátámasztása

 Konklúzió:  

Mindkét csoportban előzetes feladatként egy- egy verset kellett hozniuk a tanulóknak. Önkéntes alapon felolvashatták, érzéseiket, benyomásaikat közvetíthették a többiek felé.

Ez a foglalkozás annyiban különbözött az előzőtől, hogy a versválasztás önkéntessége miatt itt eleve köze volt a verséhez mindenkinek. Felidéztük a már ismert költői eszközöket, példát említve az általuk hozott versekből, közösen megvitatva azokat.

Nyelvi foglalkozás

A csop. 2019. 03. 13. 14.00-15.00  B csop. 2019. 03. 13. 15.00-16.00

Freizeit und Hobbys-Szabadidő és hobbi

Célom, hogy a tanulók a „Szabadidő és hobbi” témakörében hallás után is megértsenek szövegeket és azokhoz egyszerű feladatokat megoldjanak pl. igaz/hamis; kérdések és válaszok összepárosítása, sorrendbe állítás. Gyakorolják a feltételes mód jelen idejét egy elképzelt osztályprogram kapcsán. Tudják megfogalmazni, hogy milyen tevékenységet szeretnek és mi az, amit nem. Munkaformák: önálló munka és frontális munka.

Fejlesztendő kompetenciák: szövegértés, nyelvhelyesség, beszédkészség

A feltételes módot csak a hetedik és nyolcadik évfolyamos tanulókkal tudtam gyakoroltatni, a többiek a „möchte” igét használták helyette. A hallás utáni szövegértés meglepően jól sikerült.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.