Heti foglalkozások 48.

Tematikus foglalkozás – „A” komponens

2019-03.-29.  14,00-15,00

 Az ember légzésének folyamata, megbetegedések

– belégzés

– belégzőizmok és a rekeszizom megnöveli a mellkas és a tüdő térfogatát

– lecsökken a tüdőben a nyomás: a levegő beáramlik

– kilégzés

– a belégzést végző izmok elernyednek

– a mellkas és a tüdő térfogata lecsökken

– megnövekszik a tüdőben a nyomás: a levegő kiáramlik

– átlagosan fél liter levegő cserélődik egy légvételkor (percenként 16-szor ismétlődik meg)

– megbetegedések:

– meghűlés, megfázás, nátha (baktérium okozatja)

– felső légutak gyulladásos megbetegedése (hőemelkedéssel, lázzal járhat)

– súlyosbodása esetén antibiotikumos kezelés kell

– influenza (vírus okozza)

– derékfájás, csuklófájdalom, láz, levertség

– szükséges: sok folyadék, vitamin, lázcsillapítás (esetleg ágynyugalom)

– a dohányzás káros hatásai az ember szervezetére.

– a passzív dohányzás

Tematikus foglalkozás – „B” komponens

2019-03-29  15,00-16,00

Játékos foglalkozás szakteremben digitális tábla segítségével.

https://europa.eu/learning-corner/home_hu

A gyerekek megismertetése az oldal lehetőségeivel.

Tudj meg többet Európáról!

Fedezzük fel Európát!

Mit jelent pontosan az EU?

KVÍZJÁTÉK

Climate & Energy Quiz

Megismerjük, kipróbáljuk a játékos lehetőségeket.

Tantárgyi fejlesztés – magyar nyelv és irodalom

március 28.

 7-8. foglalkozás

1. csoport: 14-15 óra

2. csoport: 15-16 óra

Anyag: A helyesírás fejlesztése

Célok és feladatok:

  • Az előző foglalkozásokon felmért hiányosságok pótlása (Szóelemző írásmód)
  • A szabályok közös megfogalmazása egy- egy gyakorlati példából kiindulva- deduktív módon
  • Az önellenőrző képesség fontosságának tudatosítása

Fejlesztendő területek, kompetenciák:

  • A szóelemzés elvének gyakorlati alkalmazni tudása
  • Az önellenőrző képesség fejlesztése

Konklúzió:

Ezeken a foglalkozásokon a fő hangsúlyt a szóelemző írásmód kapta. A kiejtéstől eltérő helyesírású szavak eseteinek elemzése, ebből kiindulva szabály megfogalmazása, majd szócsoportok létrehozása mind segítették a tudatosabb nyelv- illetve íráshasználatot.

Tapasztalatom szerint a helyesírási hibák egy része a nem megfelelő önellenőrzésből is fakad. Sajnos, néhány gyereknél nem alakult ki ennek automatizmusa, ezért erre külön feladatokkal hívtam föl figyelmüket. Hibás szöveg javításával gyakoroltunk.

Mérhető volt a fejlődés egy- egy tanuló esetében, de nyilvánvaló, hogy a fenti helyesírási elvek gyakorlati alkalmazása hosszan tartó és folyamatos munkát igénylő tevékenység.

Nyelvi foglalkozás

A csop. 2019. 03. 27. 14.00-15.00

B csop. 2019. 03. 27. 15.00-16.00

Umweltschutz-Környezetvédelem
1.Umweltschutz- ein dringendes Problem der Menschheit II.

A foglalkozás célja az előző foglalkozáson elsajátított és begyakorolt szókincs segítségével a kapcsolódó szöveg feldolgozása. A tanulók tudjanak a szöveggel kapcsolatos kérdésekre válaszolni az olvasottak alapján, tudjanak kifejezéseket röviden definiálni ill. meghatározás alapján kifejezést, szavakat kitalálni. A foglalkozás végére röviden foglalják össze ismereteiket az olvasottakról (énekesmadarak, erdei vöröshangyák) és egy általuk szabadon választott veszélyeztetett állatfajról.

Fejlesztendő kompetenciák: logikus gondolkodás, kreativitás, emlékezet, olvasás, szövegértés, szövegalkotás

A gyerekek figyelmesen dolgoztak, érdekli őket a természet és a természetvédelem. Az elsajátított szókincs alapján elég könnyen ment a szövegfeldolgozás. A szóbeli szövegalkotás során még sok a nyelvtani hiba.

Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

A hozzászólások jelenleg ezen a részen nincs engedélyezve.